Financial Counseling and Assistance

About Us

Financial Counseling and Assistance

Financial Counseling Services for Self Pay/Uninsured Patients

If you cannot afford the cost of care, the hospital will make every effort to assist you in identifying and applying for any federal, state or local programs that may be available to you. The hospital will also assist you in determining if you are eligible for Cobra benefits under any previous plan. In the event you are not eligible for these programs, you may be eligible for the hospital's financial assistance program or free services.

You may obtain information regarding these resources by contacting the financial counselor at 610-250-4097.

Servicios de Asesoramiento Financiero para Pacientes de Pago/Sin Seguro Medico

Si usted no puede pagar el costo de la atención medica, el hospital hará todo lo posible para ayudarle en la identificación y aplicación de los programas federales, estatales o locales que pueden estar disponibles para usted. El hospital también le ayudará a determinar si usted es elegible para beneficios COBRA bajo cualquier plan anterior. En caso de que usted no es elegible para estos programas, usted puede ser elegible para el programa de asistencia financiera de hospitales o servicios gratuitos.

Puede obtener información acerca de estos recursos por ponerse en contacto con el
consejero financiero en 610-250-4097.

Easton Hospital
250 S. 21st. Street